;simple particles by Triton, 2003
Graphics 640,480,16,2
SetBuffer BackBuffer()
Dim partikel#(3,100) ;startx,grad,speed
SeedRnd MilliSecs()
HidePointer
While Not KeyDown(1)
Color 255,255,255
Plot MouseX(),MouseY()
Text 10,10, "Enter für Partikelexplosion"
If KeyDown(28) Then
For p = 0 To 100
partikel(0,p) = Rand(1)
partikel(1,p) = Rand(0,360)
partikel(2,p) = Rnd(1,2);3,6)
mittelpx = MouseX()
mittelpy = MouseY()
Next
End If
For id = 0 To 100
partikelgfx(id,mittelpx,mittelpy)
Next
Flip
Cls
Wend
Function partikelgfx(id,mittelpx,mittelpy)
partikel(0,id) = partikel(0,id) + partikel(2,id)
gamma = partikel(1,id)
c = partikel(0,id) * Sin(gamma)
a = partikel(0,id) * Cos(gamma)
b2 = partikel(0,id) - 10
c2 = b2 * Sin(gamma)
a2 = b2 * Cos(gamma)
nc=255-partikel(0,id)
If 255-partikel(0,id) > 0 Then Color nc,nc,nc
If 255-partikel(0,id) < 0 Then Color 0,0,0
Line mittelpx+c,mittelpy+a,mittelpx+c2,mittelpy+a2
End Function
|